ریاضیات قجری

 ریاضی را با نرم افزار Algebrator شیرین تر بخوانیم.

ریاضی سرا             www.riazisara.ir

حل معادلات، انتگرال‌گیری، بررسی توابع، ریشه‌یابی، لگاریتم، ماتریس، توابع مثلثاتی و ... از جمله کلماتی هستند که هنگام تحصیل برای بسیاری از دانش‌آموزان و دانشجویان ترس و دلهره را به‌همراه داشته و دارند! آیا هنوز هم با شنیدن این کلمات مضطرب می‌شوید؟ یا جزو آن دسته از افرادی بودید که ریاضی و پیچیدگی‌های آن را دوست داشتید و بیش از هر درس دیگری به آن علاقه نشان می‌دادید؟

بسیاری از دانش‌آموزان در تمام مقاطع تحصیلی در فهم دقیق دروسی همچون ریاضی با مشکلاتی مواجهند که توصیه همیشگی استادان این درس، برای رفع این مشکلات نیز حل تمرینات زیاد است. باتوجه به همین مساله این بار قصد داریم نرم‌افزاری را به شما معرفی کنیم که نه‌تنها به کمک آن می‌توانید سوالات سخت ریاضی را به آسانی حل کنید، بلکه می‌توانید مهارت خود در حل تمرینات را نیز بالا ببرید و چنانچه از درسی عقب مانده‌اید یا آن را بخوبی متوجه نشده‌اید، همچون یک استاد همیشه در دسترس، پاسخ تشریحی تمام سوالات خود را ریز‌به‌ریز و مرحله به مرحله از این برنامه دریافت کنید.

برای تمام سنین

نرم‌افزار Algebrator  برنامه‌ای با روش کار بسیار ساده است که شما را قادر می‌سازد در هر سن و هر مقطعی که باشید سوالات ریاضی خود را به آسانی حل کنید! اگر فرزندانتان از شما سوالاتی می‌کنند که قادر به حل آنها نیستید یا اگر خودتان مشغول تحصیل هستید و به ‌دنبال راه‌حل و پاسخ یک سوال پیچیده می‌گردید، براحتی می‌توانید با استفاده از این نرم‌افزار، پاسخ را در زمانی بسیار کوتاه مشاهده کنید. حتی اگر استاد دانشگاه باشید یا یک موسسه آموزشی را مدیریت می‌کنید و با مسائل پیچیده ریاضی سر و کار دارید، باز هم بدون نیاز به ماشین‌حساب‌های گران قیمت و صرف وقت طولانی برای حل مسائل ریاضی، می‌توانید در مدت زمانی بسیار کوتاه صورت مساله را در این نرم‌افزار تعریف و پاسخ را در کسری از ثانیه مشاهده کنید!

پاسخ‌های کاملا تشریحی

ریاضی سرا             www.riazisara.ir

اگر بخواهید ریاضی را یاد بگیرید، مطمئنا در اختیار داشتن یک پاسخ برای یک مساله کمکی به یادگیری ریاضی نمی‌کند! اما اگر روش حل مسائل را مرحله به مرحله مشاهده و آنها را بررسی کنید، حتی اگر هنگام آموزش آن مساله در کلاس حضور نداشته باشید نیز می‌توانید به آن مبحث تسلط پیدا کنید. یکی از ویژگی‌های قابل ذکر در این نرم‌افزار نیز همین است. نرم‌افزار Algebrator  در عین حال که قادر است پاسخ مسائل را در کسری از ثانیه در اختیار شما قرار دهد، به‌گونه‌ای طراحی شده است که پاسخ تشریحی بسیار کاملی را از مراحل حل مساله در اختیار شما قرار می‌دهد. به‌این ترتیب چگونگی حل هیچ‌یک از مسائل برای شما ابهام نخواهد داشت و به‌طور کامل می‌توانید مساله و روش حل آن را درک کنید.

فراتر از یک نرم‌افزار

نرم‌افزار Algebrator امکانات بسیار زیادی دارد که تنها با مشاهده و استفاده از آن به آنها پی خواهید برد. اما برخی امکانات و ویژگی‌های این نرم‌افزار به‌طور خلاصه عبارتند از:

ـ حل انواع مسائل ریاضی در تمام مقاطع تحصیلی

ـ حل مسائل با استفاده از روش‌های معمول و رایج بین‌المللی

ـ ارائه پاسخ تشریحی مرحله به مرحله همراه با پشتیبانی از قابلیت راهنمایی و آموزش قوانین، قضایا و پیش‌نیازهای حل یک مساله

ـ رسم انواع نمودار و گراف‌های مربوط در کوتاه‌ترین زمان ممکن

ـ پشتیبانی از ویرایشگر قدرتمند WYSIWYG برای نوشتن صورت مساله

ـ انتشار مساله و روش حل آن در فرمت استاندارد به‌صورت یک فایل xhtml قابل مشاهده در تمام مرورگرهای وب

ـ پشتیبانی از حل مسائل با تعداد ارقام بالا

و...

ریاضی سرا             www.riazisara.ir

اگر دانشجو هستید می‌توانید برای یادگیری بهتر و حل مسائل خود از این نرم‌افزار کمک بگیرید، اگر استاد آموزش این درس هستید می‌توانید برای ایجاد دروس آموزشی و حتی به‌عنوان یک دستیار هوشمند از این نرم‌افزار در تدریس بهتر مسائل کمک بگیرید . اگر در منزل درس می‌خوانید و به‌صورت غیرحضوری دروس مختلف را یاد می‌گیرید نیز می‌توانید با داشتن این برنامه یک استاد خصوصی را به‌طور ۲۴ ساعته در اختیار داشته باشید و چنانچه مدت‌هاست درس خواندن را به اتمام رسانده و اکنون صاحب فرزندانی قد و نیم‌قد هستید، می‌توانید با استفاده از این نرم‌افزار، هم یادگیری مجدد را برای خودتان آسان کنید و هم مباحثی را که فراموش کرده‌اید براحتی به یاد آورده و فرزندان خود را در حل مسائل ریاضی یاری کنید.

این نرم‌افزار فوق به‌صورت پرتابل (بدون نیاز به نصب) در تمام نسخه‌های ویندوز قابل استفاده است و می‌توانید آخرین نسخه آن را با حجمی حدود ۱۹ مگابایت از لینکهای زیر دانلود کنید:

 

دانلود نرم افزار      -         لینک کمکی

پسورد فایل: www.riazisara.ir

 

 


موضوعات مرتبط: <-CategoryName->


برچسبها: <-TagName->
نوشته شده در چهار شنبه 26 بهمن 1390برچسب:,ساعت 16:33 توسط سمیه قجری|

انجام محاسبات ریاضی با دست خط خودتان

 

توسط برنامه Handwriting Calculator

برنامه مخصوص گوشی همراه (نوکیا)

 

www.riazisara.ir       ریاضی سرا

 

 همانطور که از نام نرم افزار مشخص است شما میتوانید با استفاده از دست خط خود به انجام محاسباتی مانند جمع، ضرب، تقسیم، رادیکال و… بپردازید. این نرم افزار مخصوص سیستم عامل سیمبین ویرایش سوم و پنجم میباشد که امیدواریم مورد توجه شما دوستان قرار گیرد. هم اکنون می توانید این ماشین حساب جالب و پر کاربرد را از سایت ریاضی سرا دانلود نمایید. 

 

دانلود با حجم ۱۷۸ کیلوبایت
پسورد فایل:
www.riazisara.ir
 

 

 

موضوعات مرتبط: <-CategoryName->


برچسبها: <-TagName->
نوشته شده در چهار شنبه 26 بهمن 1390برچسب:,ساعت 16:25 توسط سمیه قجری|


 

 

مدل رياضي دانه هاي برف

 تصاوير زيباسازی وبلاگ،قالب وبلاگ،خدمات وبلاگ نويسان،آپلودعكس، كد موسيقی، روزگذر دات كام http://roozgozar.com

امروزه دانه‌های سه‌بعدی برف می‌توانند با استفاده از برنامه‌ای -که توسط ریاضیدانان در دانشگاه « دیویس کالیفورنیا» (UC Davis) و دانشگاه «وسیکانسین- مادیسون» (Wisconsin- Madison) رشد پیدا کنند- در یک کامپیوتر ساخته می‌شوند.

به‌گزارش سایت دانشگاه «دیویس کالیفورنیا» (UCDavis)، «جانکو گراونر» (Janko Gravner) پرفسور ریاضیدان دانشگاه «دیویس کالیفورنیا» (UCDavis) می‌گوید: هیچ دو دانه‌ی برفی همانند هم نیستند اما ممکن است خیلی شبیه همدیگر باشند. این‌که چرا خیلی با هم فرق نمی‌کنند، یک معما است. مدلی که بتواند آن‌ها را پردازش کند، ممکن است بتواند بعضی از این سؤال‌ها را جواب بدهد.

پیچیده، به‌طور باور نکردنی تغییرپذیر و زیبا! دانه‌های برف حداقل از سال 1611 میلادی تا الان، معمایی پیچیده‌ای برای ریاضیدانان بوده است؛ وقتی که «جوهاناز کپلر» (Johannes Kepler) پیش‌بینی کرد که ساختمان شش گوش می‌تواند اساس یک ساختمان کریستالی باشد.

دانه‌های برف از بخار آب اطراف بعضی انواع هسته‌ها مثل ذره‌ای از گرد وغبار رشد می‌کنند. سطح کریستال درحال رشد پیچیده و نیمه مایع است که در آن مولکول‌های آب از بخارهای محیط می‌توانند جذب یا جدا شوند. مولکول‌های آب بیش‌تر در بخش تقعر کریستال‌ها جذب می‌شوند.

این مدل توسط «گراونر» (Gravner) و «دیوید گریفیت» (David Griffeath) از دانشگاه «ویسکانسین مادیسون» (Wisconsin- Madison) ساخته شده است و از فاکتورهای زیر در این مدل استفاده کرده‌اند:

با اجرای این مدل در شرایط مختلف، محققان قادرند دامنه‌ی گسترده‌ای از شکل‌های دانه‌های برف طبیعی را بسازند.در تلاش برای مدل‌سازی برای همه‌ی مولکول‌های آب، فضا به المان‌های سه‌بعدی به‌اندازه‌ی یک میکرومتر تقسیم شدند. این برنامه در طول حدود 24 ساعت یک دانه‌ی برف را در یک کامپیوتر رومیزی پیشرفته تولید می‌کند.

همانند دنیای واقعی، بخش‌های سوزنی‌شکل‌ بیش‌ترین کاربرد را در طرح دانه‌ها‌ی برف‌سازی توسط کامپیوتر دارد. این در حالی است که دانه‌های برف شش‌گوش کلاسیک یا «درختی» (Dendritic) یا دانه‌های برف «پر» مانند، هم در طبیعت و هم در شبیه‌سازی کامپیوتر کم‌تر بوده و استفاده شده‌اند.

«گراونر» (Gravner) و «گریفیت» (Griffeath) می‌خواهند چندین دانه‌ی برف جدید را طراحی کنند. یکی از این طرح‌ها، به‌شکل پروانه است که شبیه سه پروانه است که از جلو به‌هم چسبیده‌اند. «گراونر» (Gravner) می‌گوید: به‌نظر می‌رسد دلیلی ندارد که چنین طرح‌هایی در طبیعت ظاهر نشوند اما در عین حال بسیار شکننده و بی‌دوام هستند.

 تصاوير زيباسازی وبلاگ،قالب وبلاگ،خدمات وبلاگ نويسان،آپلودعكس، كد موسيقی، روزگذر دات كام http://roozgozar.com

تعجب‌‌آور آن‌که ساختار سه‌بعدی همراه با ساختارهای پیچیده‌ای که اغلب بین دو صفحه به‌وجود می‌آیند از اهمیت بالایی برخوردارند. این مسأله را هنگام مشاهده‌ی دانه‌ی برف واقعی به‌سختی می‌توان رؤیت کرد اما با استفاده از میکروسکوپ الکترونی در مطلعه‌های دقیق از دانه‌های برف واقعی می‌توان مشاهده کرد.

موضوعات مرتبط: <-CategoryName->


برچسبها: <-TagName->
نوشته شده در شنبه 22 بهمن 1390برچسب:,ساعت 22:47 توسط سمیه قجری|

سلامی دوباره.یک مسئله خیلی جالب که دوست دارم شما هم بدونید.


به تساوی های زیر توجه کنید:

بله 81 برابر است با توان دوم ِ مجموع ارقامش.

آیا اعداد دیگری با این ویژگی وجود دارند؟

به عدد زیر نیز توجه کنید :

 

ریاضی سرا    www.riazisara.ir

حتما ً شگفت زده شده اید !

در این قسمت می خواهیم اعدادی را معرفی کنیم که این اعداد با توانی از مجموع ِ ارقامشان برابرند. البته در این میان، اعداد یک رقمی با مجموع ارقامشان به توان ۱ برابند و از آن ها چشم پوشی می کنیم. یافتن اعداد کوچک با این ویژگی کار ساده ای است اما یافتن اعداد بزرگتر بسیار مشکل و زمان بر خواهد بود. در جدول زیر تعدادی از این اعداد را به نمایش در آورده ایم . ببینید و لذت ببرید :


ریاضی سرا     www.riazisara.ir

=

      عدد

۹۲

=

۸۱

۸۳

=

۵۱۲

۱۷۳

=

۴۹۱۳

۱۸۳

=

۵۸۳۲

۲۶۳

=

۱۷۵۷۶

۲۷۳

=

۱۹۶۸۳

۷۴

=

۲۴۰۱

۲۲۴

=

۲۳۴۲۵۶

۲۵۴

=

۳۹۰۶۲۵

۲۸۴

=

۶۱۴۶۵۶

۳۶۴

=

۱۶۷۹۶۱۶

۲۸۵

=

۱۷۲۱۰۳۶۸

۳۵۵

=

۵۲۵۲۱۸۷۵

۳۶۵

=

۶۰۴۶۶۱۷۶

۴۶۵

=

۲۰۵۹۶۲۹۷۶

۱۸۶

=

۳۴۰۱۲۲۲۴

۴۵۶

=

۸۳۰۳۷۶۵۶۲۵

۵۴۶

=

۲۴۷۹۴۹۱۱۲۹۶

۶۴۶

=

۶۸۷۱۹۴۷۶۷۳۶

۱۸۷

=

۶۱۲۲۲۰۰۳۲

۲۷۷

=

۱۰۴۶۰۳۵۳۲۰۳

۳۱۷

=

۲۷۵۱۲۶۱۴۱۱۱

۳۴۷

=

۵۲۵۲۳۳۵۰۱۴۴

۴۳۷

=

۲۷۱۸۱۸۶۱۱۱۰۷

۵۳۷

=

۱۱۷۴۷۱۱۱۳۹۸۳۷

۵۸۷

=

۲۲۰۷۹۸۴۱۶۷۵۵۲

۶۸۷

=

۶۷۲۲۹۸۸۸۱۸۴۳۲

۴۶۸

=

۲۰۰۴۷۶۱۲۲۳۱۹۳۶

۵۴۸

=

۷۲۳۰۱۹۶۱۳۳۹۱۳۶

۶۳۸

=

۲۴۸۱۵۵۷۸۰۲۶۷۵۲۱


موضوعات مرتبط: <-CategoryName->


برچسبها: <-TagName->
نوشته شده در شنبه 22 بهمن 1390برچسب:اعداد,جالب,ساعت 22:46 توسط سمیه قجری|

 تصاوير زيباسازی وبلاگ،قالب وبلاگ،خدمات وبلاگ نويسان،آپلودعكس، كد موسيقی، روزگذر دات كام http://roozgozar.com

رفیق از نوع ریاضی

 سلام دوستان.این مطلب قشنگ رو حتما بخونید,از صحبت های فیثاغورس هستش.

هنگامی که از فیثاغورس پرسیده شد رفیق چیست؟ جواب داد: «کسی که من دیگریست بدان گونه که ۲۲۰ و ۲۸۴ هستند».

مفهوم عبارات بالا از نظر ریاضی چنین است: مقسوم علیه های ۲۸۴ عبارتند از: ۱٬۲٬۴٬۷۱٬۱۴۲ که مجموعشان ۲۲۰ است و از طرف دیگر مقسوم علیه های ۲۲۰ عبارتند از:

۱٬۲٬۴٬۵٬۱۰٬۱۱٬۲۰٬۲۲٬۴۴٬۵۵٬۱۱۰ که مجموع اینها برابر ۲۸۴ است. فیثاغورسیان چنین اعدادی را اعداد متحابه (دوست دار هم) می نامیدند. با اینکه کشف چنین اعدادی برای یونانیان مشکلات زیادی را به همراه داشت اما کار مورد علاقه یونانیان بود. بهرحال کشف اینگونه اعداد پیشرفت زیادی نداشت و تا بحال سه زوج دیگر از این اعداد کشف شده اند که به قرار زیر می باشند:

۱۷۲۹۶ ٬ ۱۸۴۱۶ که در سال ۱۶۳۶ میلادی توسط فرما شناسایی شد.

۹۴۳۷۰۵۶ ٬ ۹۳۶۳۵۸۴ که توسط دکارت ارایه گردید.

۱۱۸۴ ٬ ۱۲۱۰ که توسط پاگانینی در سال ۱۸۶۷ میلادی معرفی شد.

 سوالی که تاکنون ذهن ریاضیدانان را به خود مشغول کرده اینست که آیا بینهایت از این زوجها وجود دارد یا خیر؟

البته هندیها اعداد متحابه را قبل از فیثاغورس شناخته بودند. همچنین قسمتهایی از کتاب مقدس را میتوان یافت که نشان می دهد یهودیان چنین اعدادی را مبشر سعادت می دانستند.

  نکته جالب دیگر داستان مورد تردید یک شاهزاده دوره باستان است که نامش بنا به علم حروف برابر عدد ۲۸۴ بود. این شاهزاده سالهای سال دنبال دختری برای ازدواج میگشت که نامش برابر عدد ۲۲۰ باشد و معتقد بود که این عامل باعث خوشبختی در زندگی او می شود.

قجری

 

موضوعات مرتبط: <-CategoryName->


برچسبها: <-TagName->
نوشته شده در شنبه 22 بهمن 1390برچسب:رفیق از نوع ریاضی,فیثاغورس,سخنان بزرگان,ساعت 22:42 توسط سمیه قجری|

پیشنهاد می کنم این مطلب رو بخونید.

معلم پای تخته داد ميزد
صورتش از خشم گلگون بود
و دستانش به زير پوششی از گرد پنهان بود
ولی آخر کلاسيها
لواشک بين خود تقسيم می کردند
وآن يکی در گوشه‌ای ديگر «جوانان» را ورق می زد.
برای اينکه بيخود های‌و هو می کرد و با آن شور بی‌پايان
تساويهای جبری را نشان می‌داد
با خطی ناخوانا بروی تخته‌ای کز ظلمتی تاريک
 غمگين بود
تساوی را چنين بنوشت : يک با يک برابر است
از ميان جمع شاگردان يکی‌برخاست
هميشه يک نفر بايد بپاخيزد...
به آرامی سخن سر داد :
تساوی اشتباهی فاحش و محض است
نگاه بچه‌ها ناگه به يک سو خيره گشت و
 معلم مات بر جا ماند
و او پرسيد : اگر يک فرد انسان ، واحد يک بود
آيا يک با يک برابر بود؟
سکوت مدهشی بود و سوالی سخت
معلم خشمگين فرياد زد آری برابر بود
و او با پوزخندی گفت:
اگر يک فرد انسان واحد يک بود
آنکه زور و زر به دامن داشت بالا بود و آنکه
قلبی پاک و دستی فاقد زر داشت پايين بود؟
اگر يک فرد انسان واحد يک بود
آنکه صورت نقره گون ، چون قرص مه می‌داشت بالا بود
وآن سيه چرده که می ناليد پايين بود؟
اگر يک فرد انسان واحد يک بود
اين تساوی زير و رو می شد
حال می‌پرسم يک اگر با يک برابر بود
نان و مال مفتخواران از کجا آماده می‌گرديد؟
يا چه‌کس  ديوار چين‌ها را بنا می‌کرد؟
يک اگر با يک برابر بود
پس که پشتش زير بار فقر خم می‌گشت؟
يا که زير ضربه شلاق له می‌گشت؟
يک اگر با يک برابر بود

پس چه‌کس آزادگان را در قفس می‌کرد؟

معلم ناله‌آسا گفت :

بچه‌ها در جزوه‌های خويش بنويسيد:
يک با يک برابر نيست.......

 

موضوعات مرتبط: <-CategoryName->


برچسبها: <-TagName->
نوشته شده در شنبه 22 بهمن 1390برچسب:جالب,معلم,یک با یک برابر نیست,ساعت 22:16 توسط سمیه قجری|

سلام.این هم از راز عدد 40 .

پیامبر اکرم (ص) در زمان مبعوث شدن چهل ساله بوده است.

عدد چهل در سن انسانها نشانه بلوغ و رشد فکری است.

در قرآن آمده است: میقات حضرت موسی با پروردگارش در مدت چهل روز حاصل شده است .

حضرت آدم ، چهل شبانه روز بر روی کوه صفا در حال سجده بود.

بنی اسرائیل برای براورده شدن دعای خود چهل شبانه روز ناله و زاری می کردند .

اگر کسی چهل روز خالص برای خدا باشد ، خداوند او را در دنیا زاهد کرده و راه و چاه زندگی را به او می آموزد و حکمت را در قلب و زبانش جاری می کند.

کسی که چهل حدیث حفظ کند و در کارهای دینی از آن استفاده کند ، خداوند او را فقیه وعالم محشور خواهد کرد.

کسی که لقمه حرام بخورد تا چهل روز دعایش مستجاب نمی شود

چه جالللللللب

موضوعات مرتبط: <-CategoryName->


برچسبها: <-TagName->
نوشته شده در شنبه 22 بهمن 1390برچسب:جالب,عدد 40,راز,ساعت 22:11 توسط سمیه قجری|

اینم یک روش تا بتونید اسون تر مسائل رو حل کنید

این عکس رو از سایت مبتکران برای شما گذاشتم

امیدوارم که بهتون کمک کنه.

قجری

موضوعات مرتبط: <-CategoryName->


برچسبها: <-TagName->
نوشته شده در شنبه 22 بهمن 1390برچسب:مسائل ریاضی,روش حل مسائل ریاضی,ساعت 19:25 توسط سمیه قجری|

وای با دقت نگاه کنید ...

اگر خوشتون اومد باز هم از این عکسا می زارم

چند ثانیه به عکس زیر نگاه کنید .چی میبینید؟

چند ثانیه به تصویر فوق خیره شوید ، خطای چشم خود را بوضوح خواهید دید

 

در نگاه اول یک پیرمرد (با دو چشم!!) را سوار بر اسب می‌بینید، درسته!؟ پس بیشتر دقت کنید.


می‌توانید تعداد پاهای این فیل را بشمارید!؟

 

به نظر شما چطور همچین چیزی ممکن است!؟ یکی بالا بیاید و دیگری پایین!؟


خودتان را بکشید هم عمرن بتوانید همچین پلکانی بسازید!!


برای لحظاتی با دقت به نقطه سیاه وسط این عکس نگاه کنید (یعنی کاملا زل بزنید!) پس از مدتی خواهید دید که منطقه خاکستری دور آن نقطه، حذف می‌شود. جالب بود نه!؟


این دو خط هم طبیعتا باید موازی باشند ولی چشم ما چیز دیگری می‌گوید.


به نظر شما کدامیک از این سربازهای وظیفه!! قدبلندتر هستند!؟


در نگاه اول صورت یک سامورایی را می‌بینید!؟ بیشتر دقت کنید تا بدن آن اسکیمو را هم ببینید.


چطور همچین چیزی ممکن است!؟


دو دایره میانی را در تصویر زیر به دقت ببینید، کدام بزرگتر است!؟ (اشتباه کردید! برابرند)

به نظر شما خطوط زیر موازی اند؟

http://www.radsms.com/wp-content/gallery/khataye-did/03.jpg?613402937
تصویر زیر چندتا جسم؟
http://www.radsms.com/wp-content/gallery/khataye-did/04.jpg?965937170
به نقطه چشم بدوزید و صورت خودرا جلو و عقب کنید!!!
http://www.radsms.com/wp-content/gallery/khataye-did/07.jpg?981610948
مربع های تاب برداشته ! امـا هیـچ خط منــحنی در تصویر زیر وجود ندارد! میتوانید با خط کش امتحان کنید !
http://www.radsms.com/wp-content/gallery/khataye-did/08.jpg?615295792
به این پدیده که شما اجسام رو جور دیگری میبینید خطای دید گفته می شود
خطای دید چیست؟
خطای دید (نام‌های دیگر: خطای باصره، خطای بصری، خطای چشم) به احساس دیدن تصاویری گفته می‌شود که فریبنده یا گمراه کننده هستند. در این حالت اطلاعاتی که بوسیله چشم جمع آوری شده و توسط مغز پردازش می‌گردد منجر به درک تصویری می‌شود که با واقعیت آن تصویر تطابق ندارد.
این تعریف رو من از ویکیپدیا در اوردم تا دقیق باشد.
اینم یک سایت که می تونید مطالب بیشتری در مورد خطای دید بخونید:
امیدوارم خوشتون اومده باشه .
قجری
 

 

 

 

 

 

 

 

موضوعات مرتبط: <-CategoryName->


برچسبها: <-TagName->
نوشته شده در شنبه 22 بهمن 1390برچسب:خطای دید,تعاریف,ساعت 19:4 توسط سمیه قجری|

یک سرگرمی باحال:

- از دوستتان بخواهید سنش را دو برابرکند (البته به شما نگوید)!

- سپس آن را با 5 جمع کرده و در 50 ضرب نماید.

- در آخر تعداد سکه‌های موجود در جیبش را به عدد به‌دست آمده اضافه کند

 و اگر سکه‌ای نداشت مقداری اضافه نکند.

- حال عدد نهایی به‌دست آمده را به شما بگوید.

 

کلید:اکنون کافی است مقدار 250 را از عددی که دوست‌تان گفته کم کنید.

دو رقم سمت چپ عدد حاصل، سن دوست‌تان و دو رقم سمت راست آن،

تعداد سکه‌های موجود در جیب اوست!

این روش در صورتی که تعداد سکه‌ها کم‌تر از 100 باشد درست است

 

نظرتون چی بود؟

امیدوارم خوب بوده باشه.

قجری

موضوعات مرتبط: <-CategoryName->


برچسبها: <-TagName->
نوشته شده در شنبه 22 بهمن 1390برچسب:سرگرمی,,ساعت 18:51 توسط سمیه قجری|

 

اولین زن ریاضی دان که در تاریخ ریاضی از او نام برده شده : هیپاتیا 

 

 

 *اطلاعات بیشتر رو برید توی ادامه مطلب بخونید.

 

 

اولین فرد شناخته شده ای که کشفیات ریاضی به او نسبت داده شده : تالس

 

اولین فردی که یک کتاب منسجم در هندسه منتشر کرد : بقراط خیوسی

 

اولین کسی که مقاطع مخروطی را ارائه کرد : منایخموس

 

اولین کسی که تلاش جدی در فلسفه ی ریاضی به عمل آورد : افلاطون

 

 

اولین ارائه دهنده ی نظریه ی اتمی بودن جهان : دموکریتوس

 

 

اولین کسی که در مسئله ی تضعیف مکعب به پیشرفت دست یافت : بقراط خیوسی

 

 

اولین ارائه دهنده ی برهان برای حل مسئله ی تثلیث زاویه به کمک مقاطع مخروطی : پاپوس

 

 

اولین فرد یونانی که ارتباطش با مسئله ی تربیع معلوم است : آناکساگوراس

 

 

 اولین چاپ اصول اقلیدس : سال 1482

 

 

اولین فردی که ترجمه ی انگلیسی کاملی از اصول اقلیدس ارائه داد : بیلینگزلی

 

 

اولین کسی که کوشش کرد اصول ریاضی را تدوین کند : بقراط

 

 

اولین کسی که معادلات درجه دوم را به روش هندسی حل کرد : دیوفانتوس

 

 

اولین کسی که ترجمه ی عربی واقعا رضایت بخش از اصول اقلیدس ارائه کرد : ثابت ابن قره

 

 

اولین کسی که کتابی در حساب به زبان عربی تالیف کرد : خوارزمی

 

 

اولین نویسنده ی عربی نویس که با قضیه ی دو جمله ای در شکل مثلث پاسکال کار کرد : کاشانی

 

 

اولین نمونه ی کار ریاضی اصیل که توسط اعراب انجام شده : قائده ی ثابت ابن قره برای یافتن اعداد متحابه

 

 

اولین شرح منسجم از مثلثات مسطحه و کروی در اروپا که مستقل از نجوم مورد مطاعه قرار می گرفت :

 تریانگولیس اومنیودیس اثر یوهان مولر

 

 

اولین کسی که علامت های + و – را به کار برد : یوهان ویدمان

 

برای اطلاعات بیشتر در مورد هیپاتیا به ادامه مطلب برید

قجری


:ادامه مطلب:

موضوعات مرتبط: <-CategoryName->


برچسبها: <-TagName->
نوشته شده در شنبه 22 بهمن 1390برچسب:اولین ها,هیپاتیا,بزرگان,ساعت 18:39 توسط سمیه قجری|

اعداد در مغز هم دیده شدند!

در یک پژوهش جدید دانشمند‌ان توانستند اعداد و ارقام را در درون مغز

 انسان‌ها ببینند.

در مطالعات قبلی پژوهشگران سلول‌های مغزی را در میمون‌ها شناسایی

 کرده اند که با شماره‌ها ارتباط دارند.

هر چند دانشمند‌ان مناطقی از مغز را در ارتباط با فعالیت‌های عددی در انسان

شناسایی کرده‌اند، اما تاکنون ثابت شده بود که الگوهای فعالیت مغزی مرتبط

با اعداد خاص، پیچیده و مبهم هستند.

دانشمند‌ان در این تحقیق روی 10 داوطلب مطالعه کرده و اعداد یا نقطه‌ها

را روی یک صفحه نمایش در حالی مشاهده می‌کردند که بخشی از قشر مخ

 این افراد در حال اسکن بود. این منطقه از قشر مخ با اعداد در ارتباط است.

دانشمند‌ان دریافتند وقتی تعداد نقطه‌ها کم باشد، الگوی فعالیت مغز به تدریج

و با روندی طبیعی تغییر می‌کند که قابل تشخیص است، اما وقتی نوبت اعداد می‌شود،

این تغییر تدریجی دیگر قابل تشخیص نیست و کار مغز بسیار پیچیده و مبهم می‌شود.

به این ترتیب معلوم شد، روش‌های فعلی به اندازه کافی برای تشخیص این پیشرفت

مغزی، حساس و کارآمد نیستند و کدگذاری‌های مغزی بسیار دقیق‌تر و حساس‌تر

از تصور دانشمند‌ان است.

محققان با این مشاهدات نقطه‌یی و رقمی خاطر نشان کردند:

ما فقط ارزیابی ابتدایی‌ترین اصول سازنده ریاضی را آغاز کرده‌ایم و هنوز هیچ

ایده آشکاری از چگونگی تعامل این اعداد و ارقام در مغز انسان و ترکیب آنها

با عملیات‌ ریاضی ذهنی انسان نداریم.

بسیار جالب بود.نظر بدید دوستان.قجری

 

 

موضوعات مرتبط: <-CategoryName->


برچسبها: <-TagName->
نوشته شده در شنبه 22 بهمن 1390برچسب:اعداد,مغز,ساعت 18:32 توسط سمیه قجری|

سلام امروز یه تست هوش براتون گذاشتم تا هوشتونو بسنجین!

با دقت به سوال ها فکر کنید و بعد جواب بدید....

 


باید پس از خواندن سئوال در عرض فقط 5 ثانیه به آن جواب درست را بدهید در پایان تعداد پاسخهای درست شما ضرب در 10 میشود و میزان آی کیو شما را نشان میدهد.
1- بعضی از ماهها 30 روز دارند بعضی 31 روز چند ماه 29 روز دارد؟
2- اگر دکتر به شما 3 قرص بدهد و بگوید هر نیم ساعت 1 قرص بخور چقدر طول میکشد تا تمام قرصها خورده شود؟
3- من ساعت 8 شب به رختخواب رفتم و ساعتم را کوک کردم که 9 صبح زنگ بزند وقتی با صدای زنگ ساعت از خواب بیدار شدم چند ساعت خوابیده بودم؟
4- عدد 30 را به نیم تقسیم کنید وعدد 10 را به حاصل آن اضافه کنید چه عددی به دست می آید؟
5- مزرعه داری 17 گوسفند زنده داشت تمام گوسفند هایش به جز 9 تا مردند چند گوسفند زنده برایش باقی مانده است؟
6- اگر تنها یک کبریت داشته باشید و وارد یک اتاق سرد و تاریک شوید که در آن یک بخاری نفتی یک چراغ نفتی و یک شمع باشد اول کدامیک را روشن میکنید؟
7- فردی خانه ای ساخته که هر چهار دیوار آن به سمت جنوب پنجره دارد خرسی بزرگ به این خانه نزدیک میشود این خرس چه رنگی است؟
8- اگر 2 سیب از 3 سیب بردارین چند سیب دارید؟
9- حضرت موسی از هر حیوان چند تا با خود به کشتی برد؟
10- اگر اتوبوسی را با 43 مسافر از مشهد به سمت تهران برانید و در نیشابور 5 مسافر را پیاده کنید و 7 مسافر جدید را سوار کنید و در دامغان 8 مسافر پیاده و 4 نفر را سوار کنید و سرانجام بعد از 14 ساعت به تهران برسید حالا نام راننده اتوبوس چیست؟

ارزیابی تست براساس تعداد جوابهای نادرست سطح هوش
7تا و بیشتر دانش اموز دبستان
6 تا دانش اموز دبیرستان
5 تا دانشجو
2-3 استاد دانشگاه
1 مدیران ارشد

برای دیدن پاسخ تستها ادامه مطلب را ببینید.

 

امیدوارم که همرو درست جواب داده باشید.

قجری

 

 


:ادامه مطلب:

موضوعات مرتبط: <-CategoryName->


برچسبها: <-TagName->
نوشته شده در شنبه 22 بهمن 1390برچسب:تست هوش,ساعت 12:50 توسط سمیه قجری|

اینم یک فال هندسه:

مربع، مستطیل، مثلث، دایره و منحنى. 

 خیلى سریع و بدون اینکه زیاد به مغزتان فشار بیاورید شکلى را انتخاب کنید که بیشتر از همه مى پسندید. در حقیقت یک تست روانشناسى پیش روى شما قرار دارد که با توجه به انتخابتان بسرعت نشان مى دهد شما در زندگى چه جور آدمى هستید و در چه مشاغلی احتمال موفقیتتان بیشتر است!

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

مربـــــــع
افرادى که شکل مربع را انتخاب مى کنند کسانى هستند که در یک محیط پایدار بیشترین احساس آرامش را دارند و مسیر کارهایشان کاملاً واضح است. چنین اشخاصى محافظه کارند و دوست دارند همه چیز مرتب و منظم باشد. وظیفه شناس هستند و اگر کارى را به آنها محول کنید آنقدر روى آن وقت مى گذارند تا تمام شود، حتى اگر کارى تکرارى و طاقت فرسا باشد و مجبور شدند به تنهایى آن را انجام دهند.

مستـــطیل
اصولگرایى مشخصه بارز این افراد است. آنها نیز نظم و ترتیب را دوست دارند ولى آن را بیشتر از طریق سازماندهى هاى دقیق اجرا مى کنند. این امر سبب مى شود که راه هاى مناسبى را انتخاب و همه قواعد و مقررات را بررسى کنند. اگر وظیفه اى را به این اشخاص محول کنید ابتدا آن را به خوبى سازماندهى مى کنند تا اطمینان یابند که به طور اصولی اجرا خواهد شد.

مثــــــلث
اشخاصى که شکل مثلث را انتخاب مى کنند هدف گرا هستند. آنها از برنامه ریزى قبل از انجام کارها لذت مى برند و به طرح موضوعات و برنامه هاى بزرگ و بلند مدت تمایل نشان مى دهند، اما ممکن است جزئیات را فراموش کنند. اگر کارى را بر عهده آنها بگذارید ابتدا هدفى را براى آن تعیین و سپس با برنامه ریزى کار را آغاز می کنند.

دایـــــــره
چنین افرادى اجتماعى و خوش صحبت هستند، هیچ لحن خشنى ندارند و امور را به وسیله صحبت کردن درباره آنها تحت کنترل خود در مى آورند. ارتباطات اولین اولویت آنها در زندگى است. مطمئن باشید که اگر وظیفه اى به آنها محول شود آنقدر درباره آن صحبت مى کنند تا هماهنگى لازم ایجاد شود.

 

منـــحنى
خلاقیت در این قبیل افراد موج مى زند و اغلب اوقات کارهاى جدید و متفاویت را ارائه مى دهند. نظم و ترتیب برایشان کسالت آور است و اگر تکلیف را براى آنها در نظر بگیرید ایده هاى خوب و مشخصى را براى آنها ابداع می کنند.
به طور کلى افرادى که سه شکل اول یعنى مربع، مستطیل و مثلث را انتخاب مى کنند در جهت مسیر ویژه در حرکت هستند و کارها را به طور منطقى و اصولى انجام مى دهند ولى ممکن است خلاقیت کمى داشته باشند.
اما گزینش دایره و منحنى نشان دهنده خلاقیت و برون گرایى است. چنین افرادى به موقعیت هاى جدید و سایر افراد دسترسی پیدا می کنند اما چندان اصول گرا و قابل اعتماد نیستند.

کـــاربـــــــرد تـــســـت
این تست براى ارزیابى افراد نسبت به موقعیت شغلى شان کاربرد دارد و یا به منظور پى بردن به این نکته که اشخاص مختلف تا چه حد مى تواند با هم کار کنند. اگر شما بشدت علاقه مندید که یک کار خاص و اصولى را انجام دهید یک فرد مربع دوست میتواند همکار خوبى برایتان باشد. همچنین اینگونه افراد براى کار در دوایر حسابرسى هم کاملاً مناسبند. اگر کارها نیاز به سازماندهى گروهى داشته باشد مثلث دوستان در پیشبرد فعالیت ها موفق خواهند بود. این افراد مى توانند مجرى خوبى باشند چون اهداف را مشخص و اطمینان مى یابند که دستیابى به آنها ممکن است. براى هر نوع ارتباطات حضورى افرادى که دایره را انتخاب مى کنند، بهترین هستند. آنها مى توانند یک کارمند خوب، مسؤول پذیرش یا فردى باشند که به مشتریان خود خدمات مناسبى را ارائه مى دهند. بالاخره افرادى که شکل مورد علاقه شان منحنى است همیشه ایده هاى تازه دارند و به طور مثال براى کار در شرکت هاى تبلیغاتى مناسبند.خوش حال می شم نظراتتون رو بشنوم

با تشکر ------>قجری

 

 

موضوعات مرتبط: <-CategoryName->


برچسبها: <-TagName->
نوشته شده در پنج شنبه 20 بهمن 1390برچسب:فال هندسه,ساعت 12:27 توسط سمیه قجری|

سلامم یک چیز جالب در مورد سایت پر طرفدار گوگل

آیا میدانید google به چه معنی است؟

Google از کلمه Googol گرفته شده است.

 Googol هم اسم مستعار یک عدد است که توسط «میلتون سیروتا»

نامگذاری شده است.

عدد مذکور «ده به توان صد» است(به بزرگی این عدد دقت کنید)

انتخاب گوگل جنبه شعاری دارد.به این مفهوم که گوگل قصد دارد

 تا سرویسها و خدمات و اهداف خود را به تمام جهان گسترش دهد.

به عدد «ده به توان ده به توان صد» گوگل پلکس(Googolplex) میگویند.

و به عدد «ده به توان ده به توان ده به توان صد»گوگل دوپلکس

(Googolduplex) میگویند.

بسیار جالب!

قجری

موضوعات مرتبط: <-CategoryName->


برچسبها: <-TagName->
نوشته شده در پنج شنبه 20 بهمن 1390برچسب:google,جالب,ساعت 12:0 توسط سمیه قجری|

 

چرا باید ریاضیات را یاد گرفت ؟؟؟؟ 

می گویند ریاضیات به ذهن نظم می بخشد و موجب گسترش بیشتر آن می شود. این البته تا حدی مبالغه است، ولی حقیقتی در آن نهفته است . کسی که با ریاضیات آشناست و ذهن خود را با روشهای ریاضی آشنا کرده است ، به طور معمول و حتی ناخود آگاه ، در هر گام و هر اقدام خود از روشهایی در اندیشه استفاده می کند . که در ریاضیات یاد گرفته است.پس بیاید با کمک هم ریاضی را به خوبی یاد بگیریم و در زندگی به کار ببریم.

 

موضوعات مرتبط: <-CategoryName->


برچسبها: <-TagName->
نوشته شده در چهار شنبه 19 بهمن 1390برچسب:,ساعت 22:58 توسط سمیه قجری|



ریاضیات قجری